Default welcome msg!

Serwis Amortyzatorów i Damperów Rowerowych

SERWIS AMORTYZATORÓW I DAMPERÓW ROWEROWYCH


Nie posmarujesz, nie pojedziesz… Znacie to?

Jeśli nie znacie to lepiej przeczytajcie poniższy tekst

Jeśli wasze rowery wyposażone są amortyzatory lub amortyzatory i dampery musicie wiedzieć, że przy najechaniu na każdą, nawet najmniejszą przeszkodę wewnątrz zawieszenia powstaje tarcie, które jest częściowo niwelowane przez odpowiednio nasmarowane, ruchome elementy. Precyzja pracy zawieszenia spada proporcjonalnie do czasu jego użytkowania, a oleje i smary obecne w świeżo przeserwisowanym amortyzatorze/damperze zużywają się i tracą swoje parametry.

Żeby zawieszenie pracowało tak, jak w zamyśle inżynierów, należy owe oleje i smary regularnie wymieniać i uzupełniać. Należy regularnie dokonywać przeglądów zawieszeń i kontrolować zużycie poszczególnych elementów oraz poziom i jakość płynów. 

Oczywiście, jeśli widelec amortyzowany służy w twoim rowerze jako ozdoba lub lubisz chwalić się na „dzielni” tym, że masz full’a, ale nie zamierzasz wydawać pieniędzy na utrzymanie go w świetnym stanie, przeskocz na Facebook tudzież innego Instagrama i kontynuuj przeglądanie filmów akcji.

Jeśli jest inaczej, zerknij poniżej.

Kiedy zgłosić się do serwisu z amortyzatorem ?

  1. Jeśli masz w zwyczaju dbać o swój rower, ale ciągle zapominasz/boisz się/nie chce ci się zaglądać do zawieszenia,
  2. Jeśli twoje zawieszenie nie widziało wykwalifikowanego mechanika co najmniej od roku,
  3. Jeśli jeździsz dużo, bierzesz udział w zawodach i zależy ci na maksymalnym performensie – mechanika z punktu 2 powinieneś odwiedzać co 30-50h lub co 3-4 miesiące,
  4. Jeśli posiadasz nowy sprzęt – wbrew pozorom prawie od razu wymaga uzupełnienia płynów. 

Co zyskujesz oddając zawieszenie w ręce profesjonalistów:

  1. Pewność, że przegląd będzie wykonany zgodnie ze sztuką oraz przy użyciu oryginalnych części i zalecanych przez producentów olejów/smarów,
  2. Płynną i skuteczną pracę zawieszenia, a co za tym idzie odpowiednią trakcję, komfort i bezpieczeństwo na szlaku,
  3. Możliwość konsultacji i wymiany doświadczeń w zakresie nastawów zawieszenia, w zależności od umiejętności i stylu jazdy – z ludźmi, którzy naprawdę się na tym znają. 

Interwały serwisowe u poszczególnych popularnych producentów – absolutnie konieczne:

  • FOX – 125h lub co roku
  • Rock Shox – 100h lub co roku
  • SR Suntour – 100h lub co roku
  • Manitou – 100h lub co roku

Jeśli regularnie startujesz w wyścigach lub używasz roweru w wyjątkowo mokrych/suchych warunkach, powinieneś skrócić powyższe czasy dwu, a nawet trzykrotnie.

Już po 50h użytkowania występują wyczuwalne różnice w jakości pracy w porównaniu do amortyzatora świeżo po przeglądzie.

Cennik serwisu amortyzatorów: 

 

Mały przegląd
Kontrola uszczelek
 
Wymiana uszczelek - jeśli konieczne
 
Wymiana smarów i/lub olejów
 
 
 
 
 
 
Duży przegląd
Demontaż na części pierwsze
 
Mycie wszystkich podzespołów
 
Inspekcja zużycia podzespołów
 
Wymiana uszczelek - jeśli konieczne
 
Wymiana smarów i olejów
 
 
 

  październik - marzec kwiecień - wrzesień
Mały przegląd 119 zł 139 zł
Duży przegląd 229 zł 269 zł

Opłaty dodatkowe:

  • Uszczelki i podzespoły zużyte podczas przeglądu – od 99 zł
  • Demontaż i ponowny montaż amortyzatora w rowerze 50 – 69 zł

Rabaty dla grup przy jednorazowej rezerwacji:

Ilość Wysokość rabatu
od 5 sztuk rabat 25%
od 10 sztuk rabat 35%

W sprawie dokonania rezerwacji na usługę z rabatem skontaktuj się z nami. 

 

Skorzystaj z naszego serwisu amortyzatorów wysyłając sprzęt do nas. Usługę realizujemy zazwyczaj w maksymalnie 5 dni roboczych. Sprawdź poniżej, jak zdemontować zawieszenie do wysyłki oraz jak zamontować je ponownie. Tomek z naszego serwisu pokazuje krok po kroku, jak tego dokonać

Zarezerwuj wizytę

 Serwisowane marki amortyzatorów  

  • FOX
  • Maniutou
  • Marzocchi
  • Rock Shox
  • RST
  • SR Suntour

Przeglądy zerowe amortyzatorów

Niestety realia są takie, że amortyzatory montowane fabrycznie w rowerach są zalane mniejszą ilością oleju niż to powinno mieć miejsce oraz często brakuje smarów tam, gdzie powinny się znajdować. Powoduje to, że relatywnie szybko amortyzator przestaje pracować tak płynnie, jak powinien. Dla każdego nowo zakupionego roweru zalecamy wykonanie przeglądu zerowego polegającego na sprawdzeniu poziomu olejów i smarów i uzupełnienie ich do właściwej wartości. Przegląd zerowy gwarantuje doskonałą pracę amortyzatora w interwale do pierwszego przeglądu sezonowego.

Przeglądy gwarancyjne FOX

Amortyzatory FOX objęte są gwarancją w przypadku dokonywania przeglądów zgodnie z wymaganiami producenta, czyli pełny serwis (kontrola wewnętrzna i zewnętrzna), wymiana oleju i uszczelek co 125h pracy lub co roku – w zależności, co wystąpi wcześniej. Dystrybutor FOX nie podejmie roszczeń reklamacyjnych bez dokonania przeglądów w wymaganym interwale..

Po godzinach

Brunox Deo, czyli częste mycie skraca życie (zawieszenia)…

Brunox Deo (nie mylić ze zwykłym – ekwiwalentem WD40) przez wielu jest uznawany za panaceum na wszelkie bolączki zawieszeń rowerowych. Naszym zdaniem, długofalowo jest wręcz odwrotnie. Co prawda ma właściwości czyszczące w przypadku goleni amortyzatorów i jedynych widocznych uszczelek – przeciwkurzowych, ALE:

  1. Poza czyszczeniem wypłukuje smar, który de facto ma chronić wnętrze amortyzatora przed brudem, więc finalnie sprawiasz, że bród będzie wnikał pod uszczelkę,
  2. Jeśli masz zawieszenie świeżo po serwisie albo w ogóle nowe – odstaw brunoxa na półkę, umyj widelec w łagodnym detergencie i chwyć za czystą szmatkę. Rób tak do kolejnego „małego” przeglądu,
  3. Jeśli już musisz go używać – używaj regularnie, ale pamiętaj – to nie zastąpi regularnego czyszczenia i wymiany płynów w amortyzatorze.