Default welcome msg!

Serwis Amortyzatorów i Damperów Rowerowych

SERWIS AMORTYZATORÓW I DAMPERÓW ROWEROWYCH


Nie posmarujesz, nie pojedziesz… Znacie to?

Jeśli nie znacie to lepiej przeczytajcie poniższy tekst

Jeśli wasze rowery wyposażone są amortyzatory lub amortyzatory i dampery musicie wiedzieć, że przy najechaniu na każdą, nawet najmniejszą przeszkodę wewnątrz zawieszenia powstaje tarcie, które jest częściowo niwelowane przez odpowiednio nasmarowane, ruchome elementy. Precyzja pracy zawieszenia spada proporcjonalnie do czasu jego użytkowania, a oleje i smary obecne w świeżo przeserwisowanym amortyzatorze/damperze zużywają się i tracą swoje parametry.

Żeby zawieszenie pracowało tak, jak w zamyśle inżynierów, należy owe oleje i smary regularnie wymieniać i uzupełniać. Należy regularnie dokonywać przeglądów zawieszeń i kontrolować zużycie poszczególnych elementów oraz poziom i jakość płynów. 

Oczywiście, jeśli widelec amortyzowany służy w twoim rowerze jako ozdoba lub lubisz chwalić się na „dzielni” tym, że masz full’a, ale nie zamierzasz wydawać pieniędzy na utrzymanie go w świetnym stanie, przeskocz na Facebook tudzież innego Instagrama i kontynuuj przeglądanie filmów akcji.

Jeśli jest inaczej, zerknij poniżej.

Kiedy zgłosić się do serwisu z amortyzatorem ?

  1. Jeśli masz w zwyczaju dbać o swój rower, ale ciągle zapominasz/boisz się/nie chce ci się zaglądać do zawieszenia,
  2. Jeśli twoje zawieszenie nie widziało wykwalifikowanego mechanika co najmniej od roku,
  3. Jeśli jeździsz dużo, bierzesz udział w zawodach i zależy ci na maksymalnym performensie – mechanika z punktu 2 powinieneś odwiedzać co 30-50h lub co 3-4 miesiące,
  4. Jeśli posiadasz nowy sprzęt – wbrew pozorom prawie od razu wymaga uzupełnienia płynów. 

Co zyskujesz oddając zawieszenie w ręce profesjonalistów:

  1. Pewność, że przegląd będzie wykonany zgodnie ze sztuką oraz przy użyciu oryginalnych części i zalecanych przez producentów olejów/smarów,
  2. Płynną i skuteczną pracę zawieszenia, a co za tym idzie odpowiednią trakcję, komfort i bezpieczeństwo na szlaku,
  3. Możliwość konsultacji i wymiany doświadczeń w zakresie nastawów zawieszenia, w zależności od umiejętności i stylu jazdy – z ludźmi, którzy naprawdę się na tym znają. 

Interwały serwisowe u poszczególnych popularnych producentów – absolutnie konieczne:

  • FOX – 125h lub co roku
  • Rock Shox – 100h lub co roku
  • SR Suntour – 100h lub co roku
  • Manitou – 100h lub co roku

Jeśli regularnie startujesz w wyścigach lub używasz roweru w wyjątkowo mokrych/suchych warunkach, powinieneś skrócić powyższe czasy dwu, a nawet trzykrotnie.

Już po 50h użytkowania występują wyczuwalne różnice w jakości pracy w porównaniu do amortyzatora świeżo po przeglądzie.

Cennik serwisu amortyzatorów: 

Marka Amortyzatora

Cena

Duży przegląd

Mały przegląd

BOS

220 zł

nd.

Cane Creek

200 zł

nd.

FOX widelec

160 zł

70 zł

FOX damper

180 zł

60 zł

Manitou

150 zł

60 zł

Marzocchi widelec

150 zł

60 zł

Marzocchi damper

150 zł

60 zł

RockShox widelec

160 zł

70 zł

RockShox damper

180 zł

60 zł

Specialized

Proszę dzwonić

 

Przegląd zawieszenia – zakresy:

  1. Mały przegląd – Rozbieramy amortyzator/damper, kontrolujemy uszczelki (ewentualnie je wymieniamy), wymieniamy smar i/lub olej smarujący uszczelnienie oraz tuleje. 
  2. Duży przegląd – Rozbieramy amortyzator/damper na części pierwsze, myjemy wszystko dokładnie specjalnymi płynami i detergentami. Przeprowadzamy dokładną inspekcję wszystkich części pod kątem zużycia, uszkodzenia, czy jak w przypadku uszczelek gumowych, parcenia. W razie konieczności wymieniamy zużyte części. Składamy wszystko ponownie i zalewamy nowymi olejami i smarowidłami, zawsze oryginalnymi i rekomendowanymi przez danego producenta.   

Po godzinach

Brunox Deo, czyli częste mycie skraca życie (zawieszenia)…

Brunox Deo (nie mylić ze zwykłym – ekwiwalentem WD40) przez wielu jest uznawany za panaceum na wszelkie bolączki zawieszeń rowerowych. Naszym zdaniem, długofalowo jest wręcz odwrotnie. Co prawda ma właściwości czyszczące w przypadku goleni amortyzatorów i jedynych widocznych uszczelek – przeciwkurzowych, ALE:

  1. Poza czyszczeniem wypłukuje smar, który de facto ma chronić wnętrze amortyzatora przed brudem, więc finalnie sprawiasz, że bród będzie wnikał pod uszczelkę,
  2. Jeśli masz zawieszenie świeżo po serwisie albo w ogóle nowe – odstaw brunoxa na półkę, umyj widelec w łagodnym detergencie i chwyć za czystą szmatkę. Rób tak do kolejnego „małego” przeglądu,
  3. Jeśli już musisz go używać – używaj regularnie, ale pamiętaj – to nie zastąpi regularnego czyszczenia i wymiany płynów w amortyzatorze. 

Zamawiam serwis Amortyzatora / Dampera

Dane Kontaktowe

Serwis amortyzatora

Serwis dampera

Dane adresowe

* wymagane pola